07 september 2005

Tråktant

Här kommer en fortsättning på gårdagens rafflande bloggande om jobbtillfälle;

Ringde damen som ringt mej efter lunch och tackade artigt nej. Hon var väldigt vänlig ända fram till dess. När hon förstod att jag inte var intresserad ville hon helst lägga på luren direkt men jag hann pressa fram att jag hade en vän som jag är säker på skulle passa. Hennes signaler var tydliga; I N T E I N T R E S S E R A D - jag är stressad och du är jobbig. Tydligen gällde inte jobbet samma som låg ute på AMS hemsida utan detta var något annat. Ville min vän söka jobbet så får han allt skicka in en CV och ett personligt brev inom en timme. Det ska väl inte vara omöjligt sa jag och frågade samtidigt om hon tyckte att jag skulle tipsa min vän om att söka det andra jobbet. Trodde hon skulle få dåndimpen. Antar att jag får skylla mej själv som... jösses... försöker hjälpa både min vän och dom att lösa situationen. Det andra jobbet var ingen idé att han sökte, han vet ju inget om bilar(Det handlade om handböcker för verkstäder)! Som om jag vet det...

1 kommentar:

L-O sa...

Nu är jag osäker på att det jag sa kom fram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...