26 september 2005

Posten och snickerstårta

Määäh... kom hem från tårtkalas och ingen bok, inte ens en avi om att den kan hämtas. Gick igenom hela himlans reklamhögen som inte är liten en löningsmåndag vill jag lova men nothing, nada, noll. Försökte mej på att spåra paketen på Posten och vips så fick jag veta att den ligger och väntar på mej på mitt postkontor som är kamouflerat till Tempobutiken. Få vet att om man går längst in och ringer på en ringklocka kan man även köpa frimärken och (tror jag) kuvert. Så imorgon är högtidsdagen, då blir jag en klokare syboksägare.

Tårtkalaset var ett hejdundrande kalas med alla mina femtioåtta syskonbarn och Snickerstårta och kaffe och hejfallerej, nu vänder vi upp och ner på lilla Hanna. Men det gick fint, inga brutna ben på nån och storebror är nu ännu större. Och det är ju alltid trevligt att träffa släkten.

Förresten var jag ute och (som T sa) svingade mina lurviga i helgen och det var kul kul. Kanske blir mer sånt nu när eländet verkar vara över.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...