09 september 2005

Sjukt mycket fika!



Idag tog jag lite sovmorgon och när jag kom till jobbet var det fredagsfrallor. Otroligt lyxigt, varje fredag får vi frallor och ost och marmelad. Samtidigt kom Anna in och hade bakat en hel plåt äppelkaka. Det var jättegott.

På lunchen var jag ståndaktig och köpte en Geishapralin, inte två. Då trodde jag liksom att det var färdig med sockerfrossa för den här fredagen, men på sista rasten var det som jag hamnat i Eldoradot för oss som älskar överraskningar som går att äta (precis som dom där äggen, men ät inte överraskningen!) Någon ber mej öppna skåpet över kylskåpet och jag skojar inte - hela översta hyllan, från botten och upp till skåptaket är fylld av Ballerinapaket! Det var säkert tjugofem stycken! Det visar sej att någons svärmor jobbar på Göteborgs Kex och har fått köpa dom för 50 öre styck för att det blivit en liten gul rand på förpackningen. Herre gud, vågar inte ens tänka på hur många jag hade köpt och ätit.

Bäst man sitter där och mumsar kex så kommer en representant för företaget som har hand om vår nätförbindelse in. Som muta för nätavbrottet tidigare idag har han med sej... två kartonger glass från Triumf! Mamma Mia... det liksom som julafton. Tyvärr känns det som att det blir svårt att toppa en sån fredag med en måndag som kommer efter helgen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...