01 september 2005

Paul Auster och jag

Förresten, jag läste ut Paul Austers New York-trilogin igår. Ångrar att jag inte läste den mer intensivt eftersom den knöts ihop på ett tjusigt sätt på slutet, men jag hade faktiskt glömt bort den under en lång period. Men den var kul att ha läst och kul att läsa, sista delen eller novellen eller vad man ska kalla det var en aha-upplevelse och det är ju alltid trevligt. Självklart hade jag ju kanske lite för höga förväntningar men så är det ju alltid när man läser en uppskriven bok, som fortsatt vara uppskriven typ alltid.

Återkommer med rapport när jag läst klart Patient 67, som tydligen var en bästsäljare i vintras. Det gick mej helt förbi men så fick jag den i julklapp och då såg jag den plötsligt överallt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...