28 september 2005

Konstaterar

Jag har nästan aldrig ägt ett paraply eftersom regn nästan alltid medför blåst i Göteborg och det ger ett trasigt paraply eller i bästa fall - ett paraply som skyddar mot regn ända tills vinden vänder på en sekund och paraplyet vrängs och man blir blöt i alla fall. Nu har jag adopterat ett paraply som tillhör mina vänner T och A lite tillfälligt och oj, vad det är svårt! Det ska kommas ihåg att tas med från spårvagnen, det ska bäras på hela tiden med sin längd på tre meter (minst!) och man ska dessutom helst undvika att peta ut ögonen på den som går framför eller bakom. Mycket att hålla reda på. Dessutom är det sant som man säger - tar man med paraply blir det inget regn. Ska alltid ta med paraply.

1 kommentar:

Flinn sa...

Hihi, jag som just gick och funderade på om jag skulle ta med paraply till Göteborg. Det verkar som om det ska bli extra blåsigt i helgen, så då är det bäst att följa ditt exempel. Paraply - inget regn. Lovar du?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...