13 september 2005

Jobbrutinerna som dom e

Okej, här är de rutiner som gäller på jobbet. Det har tagit mej ganska precis ett halvår (en provanställning alltså) att urskilja dom.

Åker spårvagn på morgonen. Om jag börjar tidigt kommer en kostymklädd gubbe med portfölj med samma vagn. Han går av på Centralen och ser alltid helt utvilad ut. Ibland är det en kille som jobbade i ett annat lag från Posten där fast han är ju på väg hem för att sova.

Kommer till jobbet och hämtar kaffe innan jag loggar in mej på telefonen. Om jag inte börjar sent, då kommer man lagom till fikarasten. 11.10 går jag och oftast Carina och köper lunchmat, oftast salladsbuffén. Efter det går vi ut och går en sväng runt parkeringen (hoppar man sällan över nu när det är stegtävling). Lite slösurfning en liten stund, sen beror det på hur mycket det ringer. Kaffe kl 14 och sedan är det något av nedräkning tills det är hemgång. Slutar jag tidigt är ofta en kille som är på vagnen när jag åker till jobbet på mellantiden där.

Som jag undrat vilka dessa rutiner skulle bli. Nu vet jag. Och nu blev det dramatik här på jobbet, intranätet gick just ner. Måste jobba lite.

Imorgon är det min första EFIT-dag förresten, spännande :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...