17 augusti 2005

Skrotenrapport



Sådär, bloggar med ett öga på matchen Sverige - Tjeckien. 2-1 nu.

Skroten var inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Med skral ekonomi och inte så stor syerfarenhet var våra ledord BILLIGT och INTE DYRT. Och snyggt såklart. Det var inte det lättaste. Alltså, det var ju inte dyrt som i jättedyrt, det var väl mer normalpriser men vi hade nog förväntat oss skitbilligt och mycket stuvar och så. Men lite fynd blev det i alla fall och nu hade ju den där digitalkameran som fortfarande ligger i affären suttit finfint. Ett svart tyg med vita ringar, lite 60-talsstil sådär (och alla som träffat mej drar efter andan... Jenny... köper nåt i 60-talsstil?) blev det. Men suget efter Fyndet låg fortfarande kvar så vi åkte till Skene där Borås Väveri har sin fabriksförsäljning. DÄR fyndades det! Hittade stuvar för fyra kronor hektot! Så då blev jag ju tvungen att köpa ett ljusblått typ blankt tyg, det hette nåt tjusigt och ett vitt tyg med guldmedaljonger och ett som jag inte ens tänker försöka beskriva, rött och gult mest med hjärtan och så. Tänk täcke från Indiska eller så med mycket mönster så närmar det sej. Digitalkameran gör sej påmind igen...

Knalleland i Borås blev vårt nästa stopp. Det är där, åtminstone när jag var liten, alla postorderföretagen har sina affärer. Nu fanns en (1) sån kvar (jag menar kläder, inte typ Hobbex) och det var nån blandning av Josefssons och... var det Ellos? Men jag säger HU! HU HU HU! Bedrövelse! Förstår precis varför postorderfirmorna har haft så dåligt rykte! Material som såg utttvättade ut, modeller som var obegripliga och icke-lockande 'allt i lådan 10 kr'-erbjudanden. Skoavdelningen var det enda som var vettigt, där kunde man faktiskt fynda schyssta märken och så. Och Knalleland visade sej dessutom vara stoooort! Vi tyckte aldrig det tog slut, det var bara att knalla över gator och torg. Till slut kom vi fram till Furulunds Tyger där jag köpte mitt första riktiga mönster. Väldigt högtidligt. Här finns den på nätet. Blir nog en av de två i mitten tror jag.

Knalleland tog musten ur oss så efter en snabb och mållöst irrande tur på Panduro bestämde vi oss för att hoppa över både H&M Rowells fyndbutik och Gällstad

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...