22 augusti 2005

Nåt skrämmande med semester

Jag märkte en sak förresten under mina lediga dagar. Hjärnan verkade ta semester fullkomligt. Söndagen var helt seg och jag fick inte mycket gjort samtidigt som kreativiteten tog samma väg. Satt och stirrade på tygerna och inspirationen var på noll. Stirrade på skärmen och kom inte på något roligt att göra. Satte mej med papper och penna (brukar alltid fungera) men inspirationen var på NOLL, jag säger det igen n o l l. Så går man och jobbar igen och så fort hjärncellerna börjar jobba lite grann så verkar det som om allt annat kommer automatiskt. Ändå var det måndag-när-alla-kommer-tillbaka-från-semestern och mitt jobb bestod till 90% av att vänligt svara 'jaaa du, det låter som om du behöver ett nytt lösenord', men ändå var det tydligen stimulans nog. Lite som när man går och tränar, första gången är det ve och ack och bedrövelse men sedan rullar det liksom bara på. Får se vilka stordåd som uträttas imorgon, fylld av inspiration som man blivit...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...