24 augusti 2005

Kameraäventyr med flera pixlar

Lever lite vardags-edge och bloggar på jobbet. Lovar att inte avslöja några hemliga lösenord eller säga något elakt om mina kära arbetskamrater dock så det ska väl gå bra. Vad gör man liksom när hela Sveriges datoranvändare (åtminstone i våran lilla sfär) verkar må bra och kommer ihåg sina lösenord och inte mixtrar för mycket med sina system?

Hade ett digitalkameraäventyr av rang igår kväll. Martin kom över med kameran som han lånat från kontoret. Jag tog två bilder och skulle prova att föra över dom till datorn. Helt smärtfritt, de plingade till (inte ens det faktiskt, ville bara göra en målande beskrivning) och plötsligt var bilderna på plats. Börjar dokumentera alla min alster (sydda) och det blev väl en del. Kopplar ihop kameran med datorn igen. Ingenting. Som om jag ser fel, kameran sitter inte ihop med datorn utan det är en synvilla. Suckar och kollar lite på Kommissionen, SVT:s frosseri i överspel (lite för mycket slå-ut-med-armarna-och-höj-ögonbrynen-så-mycket-det-går-och-utbrist-finns-det-inget-vi-kan-gööööra för min smak) men kunde inte släppa det. Martin går och tittar. Plötsligt fungerar det, jippie! Bilderna är i datorn.

Tar några kort till. Kopplar ihop datorn och kameran igen. Samma sak en gång till. Blä. Martin går och tittar igen. Ooooch så funkar det igen. Till slut lyckades vi lösa kruxet, det var en lite spak som skulle vara nere. Helt plötsligt är klockan läggedags och så blev det inga bilder på bloggen. Så kan det gå när inte spaken e på.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...