05 augusti 2005

Oj...

Det här måste vara det yttersta beviset för att det är aaalldeles för lugnt på jobbet. Jag önskar att jag kunde säga att det var någon annan som suttit och knåpat men hrm... det är allt jag som tillbringat en god stund med att klura och skriva in. Kan bli i det närmaste manisk över såna här saker, bara måååste fylla i tills ALLT är med! Som om det skulle lämna lite plats i hjärnan för "viktiga" saker, bara får lite struktur på sin skivsamling.

Osökt kommer man att tänka på High Fidelity och huvudpersonen Rob Gordon som ihärdigt omorganiserade sin skivsamling när han blivit dumpad. Måste lida av samma sjukdom, tror att han sorterade dom i kronologisk inköpsordning och tro mej, hade det varit möjligt så hade det varit lockande. Men till och med jag inser mina begränsningar... Otroligt hög igenkänningsfaktor även i letandet efter det perfekta blandbandet. Jag har en historia av blandband till nästan varje tänkbart tillfälle. Varje sommar, till killar som är dumma, till killar som är snälla, till städning, till sova, till lugna ner sej, till glädjefnatt (där Stevie Wonders Sir Duke har en självklar plats, och kom inte och säg att den är sönderspelad!)

Men tillbaka till skivsamlingssorterandet; en av historiens mest diskuterade frågor måste vara - hur sorterar man sin skivsamling. Denna musiknördsfråga tänker jag lämna lika snabbt som jag hoppade tillbaka till den och dra ett ytterligare ett snäpp. I dessa DVD-samlingstider - hur organiserar man den? Bokstavsordning? Kronologiskt? Regissör? Tema? Genre? Hur svårt som helst, skulle ju vara underbart att få till det innan man sitter på golvet med drivor av filmer i bästa Rob Gordon-stil. Fast han hade skivor. Tips går bra att mejla till undertecknad.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...