20 november 2005

Lugna gatan

eller i alla fall lugna helgen. Min navelskådning i soffan har nått nya dimensioner och jag har numera dragit in kylskåpet i vardagsrummet så jag inte ska behöva resa mej och anställt en snygg karl som kommer och kliar mej i baken där jag inte kommer åt. Nej. Riktigt så illa är det inte. I fredags var jag faktiskt riktigt social och åt middag hos mor och far och sov till och med över. Det kändes för jobbigt att sätta sej på en buss med packade fredagsgoa människor så jag blev kvar. Och åt frukost och fortsatte vara social tills långt in på eftermiddagen nästan. Jisses.

Och nej. Jag har inte dammsugit idag. Jag vet, det är söndag och allt men nej. Jag har inte haft lust och kanske kanske kommer jag göra det i veckan istället. Nu är lådorna ihopmonterade (jo, man måste faktiskt montera dom) och utbytta så skokartongerna är numera ilåsta i en garderob och det hela tog ju inte mer än sisådär två månader innan tummen åkte ur. Vet inte hur mycket tjusigare det blev men ändå.

Och imorgon är det tidig jour på jobbet tror jag. Vill i alla fall inte chansa och komma för sent och därför, gott folk, är det nu godnatt.

Förresten, för den som är hungrig - det här är smarrens;

Mumsfilibabba

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...