25 oktober 2005

Äventyr hos frisören

Nu är jag urtjusig fast lite tråkig i håret. Kom på efter halva klippningen att det var samma frisör som förra gången och att jag inte var helt nöjd då heller. Men men, det blev rätt schysst i alla fall, fast inte så jättespännande kanske. Ska nog gå till ett annat ställe nästa gång.

Upptäckte förresten att fönskräcken som var på åttiotalet numera har fått en ersättare. Jag minns tydligt hur jag satt i frisörstolen och råkade berätta att jag skulle på fest senare på kväll och frisören frågade, eller kanske mer uppmanade mej att hon skulle få "styla" håret. Det blev snabbdusch och myyycket schampo. Inget bra. Numera är den ersatt av lockar, hos den här frisören i alla fall. "Jag tänkte göra lite lockar, nu när du ändå är här. Kan väl vara lite roligt?" Hm. Jodå. Om man är ljuvlig på alla sätt och vis. Fast det är ju inte jag. Men lockar blev det. Och regnade gjorde det. Så nu är lockarna mest en lite sträv yta på håret av hårsprejrester. Men det var nog fint en stund.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det kan man verkligen undra, ska höra efter med den där Jenny, hon verkar lite slapp med det där tycker jag... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...