07 oktober 2005

Godnatt

Egentligen skulle det här vara mitt prat om dilemmat ifall man ska gå och lägga sej när man börjar bli trött fast det är ju ändå fredag så jag kan ju vara uppe en stund till eller om man helt enkelt skiter i det och stannar uppe. Men så fick tv:n och Nyheterna mej att lyssna till. Tydligen försöker Jägareförbundet få "ungdomarna" som "sitter på Internetcaféer" att börja skjuta djur istället. Det är knappt att jag orkar kommentera det men gör det ändå. Är det inte bättre att skjuta låtsassaker på en datorskärm än att skjuta djur? Me no comprendo et no habla español heller. Fast det sa dom ju inte. Dom sa att "ungdomarna" som "sitter på Internetcaféer" ska ut i naturen. Förstår inte varför dom måste skjuta djur för det?

1 kommentar:

Jenny sa...

Det ligger mycket i vad du säger och jag är ju fullständigt inkonsekvent som trots allt äter kött. Jag är en blödig typ som tycker att det lät konstigt att dra upp ungdomarna från sina stolar för att istället ge sej ut med geväret i högsta hugg. Kopplade inte ens att det kanske inte var nöjesjakt de menade. Men lite tycker jag så ändå. I min egna lilla värld som den här bloggen ju ändå är ett uttryck för är det tråkigt att djur ska dö för att Jägareförbundet behöver få upp sina medlemssiffror. Mesig man är va...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...