02 oktober 2005

Bokmässan

Okej, då är Bokmässan avklarad för i år. Tack snälla T för gratisbiljetter, sånt är alltid varmt välkommet! Kom hem med ett gäng pocketar precis som vanligt, orkar inte räkna upp dom men det var en hög. Okej, jag räknar dom lite snabbt, inte upp dock. Sex stycken. Mest tjejtema och ett par chansningar. Mest överraskande var kanske Martina Haags samlade krönikor eftersom jag ganska öppet deklarerat att hennes buhu-jag-blev-bara-framgångsrik-författare-istället-för-skådis inte är så sött tycker jag i alla fall, men jag tänkte ge tösen en chans. Och ja, jag har skrattat ett par gånger. Så jag fick en sån där finfin kasseväska från Piratförlaget så jag kunde se riktigt litterär ut!

Annars såg jag faktiskt inte mycket av det litauiska temat som skulle vara i år. Några montrar i början bara fast det kanske var lika bra. Kalla mej mainstream, men jag känner ingen lockelse av litauisk (heter det så?) litteratur. Därmed inte sagt att jag inte kan ändra mej, jag orkar inte kolla upp det bara. Lättare med bokrea på AdLibris liksom.

Ny arbetsvecka imorgon och det ska bli kul. Kom just på att jag inte berättat om min första riktiga aw som jag var på i fredags... Haha, det kommer nog sen. Nu - läggedags, börjar kl 7 imorrn.

2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag ville också ha en sån där kasse från Pirat!!! Men eftersom jag inte köpte nåt fick jag ju heller ingen kasse... fast jag fick ihop lite till bloggen i alla fall. Har fortfarande ont i fötterna och lider av viss vätskebrist - mineralvattnet kostade 25 spänn flaskan och det var ju alltid lång kö till toa!

Jenny sa...

Oj, hade aldrig fixat att gå dit utan att köpa nåt! Som att vara inlåst i världens största godisfabrik utan att ta nåt liksom ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...