29 juli 2005

Höst

Jaouw, inte mycket att göra såhär en fredag nästankväll och man sitter här till kl 18. Ska bli väldigt skönt när Julia kommer tillbaka på måndag, känner mej lite trött efter en lång vecka. Fast det var en schysst utmaning att vara själv här en hel vecka!

Imorgon bär det av till Linköping då och bröllopsfest. Vad jag har förstått har Therése och Albin försökt få det till 'fest på landet' och 'förresten vi råkar ha gift oss' men vi e inte dumma vi. Man vill ju inte missa chansen att frossa i deras lycka så jag tänker iaf fira bröllop vad dem än tänker om det. Så det så.

Känner mej jättetaskig men på nåt egoistiskt sätt skulle det vara lite skönt om sommaren kunde liksom... bli färdig. Har ju ingen semester och ska det vara sånt här konstigt tjugograderfastmolnigtväder så spelar det väl ingen roll? Då kan vi väl typ köra igång med höstgrejen med kvällste och en god bok? (Som om det blir av, man sitter väl och kollar på typ reprisen av Vänner för sjuttielfte gången på kvällarna som vanligt...) Men i tanken är ju hösten väldigt mysig iaf. Kanske ska sikta in mej på en toppenhöst! Hur en sån nu ser ut... Men hallå, vilket attitydsproblem man har då! Jag ska ha en toppenhöst! Och jag ska, iaf en gång, dricka en kopp te och läsa en bok och inte se Vännerrepris! Och jag ska åka ut till Skatås och promenera och jag ska börja simma igen på Valhalla! Och jag ska absolut inte ha för stora förväntningar på mej själv så att jag känner mej misslyckad!

Måste börja med nåt syprojekt eller nåt, är lite rastlös när jag är hemma. Tyvärr har jag inte så mycket tyg men nåt ska det väl kunna bli. Har kommit på att dragkedjor är bra att ha hemma. Ska nog göra som mamma och mormor gör och sprätta loss dragkedjorna när man slänger gamla kläder. Knapparna också kanske? Eller är det overkill? Virkade färdigt en väska i helgen, den blev jag rätt nöjd med. Har till och med fått lite beröm och så för den, ojoj.

22 minuter kvar, sen e det hemgång! Ska nog ta min surfrunda en sista gång. En vacker dag ska jag göra en såndär fin lista med 'Bloggar jag läser' som jag sett att många har. Det skulle kännas väldigt solidariskt. Alla har så smarta bloggar. Måste verkligen komma på nåt smart med min. Registrerade den på Bloggportalen förut, om man gör det senast idag får man vara med i premiärversionen den 5 augusti. Där fick man fylla i en ruta om vad som gör min blogg unik. Oj. Tur att man är van vid luddiga svar.

18 minuter kvar! Till och med ekonomiKjell har gått så nu är det verkligen på upploppet av den här dagen.

Goodbye

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...