15 november 2004

Vem är avundsjuk?

”Avundsjuka är min drivkraft” säger Martina Haag i Aftonbladets söndagsbilaga. Tydligen ska hon vara deras nya krönikör och få plats för sina säkert roliga och genomtänkta åsikter. Jag kan verkligen förstå Martina och hennes avundsjuka. Stackars stackars Martina som växte upp på Lidingö (det var faktiskt i ett höghus!) utan färg-tv. Herre Gud, ingen färg-tv! Var är barnombudsmannen när man som bäst behöver honom?

Det kanske vore bättre att komma över avundsjukan och bara göra njutningen av det man faktiskt håller på med till sin drivkraft? Jag vet jag vet, jag är verkligen ingen superbrutta som gillar att ”hålla många bollar i luften” är ”drivande och hungrig” eller nåt ens åt det hållet, men det stööör mig när någon som är fyrtio år, bor i Bromma, har två jättefina ungar och en karl som verkar vara värsta myskändishärligakillenheladagen tar sig rätten att kokettera med sin misslyckade skådespelarkarriär, då blir jag lite less. För oss andra, vanliga dödliga, som inte ens lyckas få ett förhållande att fungera och som börjar jobba på att acceptera det faktum att min etta och jag kommer att få hålla ihop ett bra mycket längre än det misslyckade förhållandet som man ändå kämpar för att hålla liv i för nåt ska väl ändå hända i ens liv, är det tråååkigt att se en vackert leende Aftonbladetkrönikör sitta med sina söta barn och prata om hur hennes hår liknar Lennart Swahns. Istället vill hon ha tjockt hår som Yvonne Ryding. Vem vill inte det??? Och vem, med teaterintresse, vill inte ha en fast anställning på Dramaten???

Snälla Martina, du är superlyckligt lottad! Gå hem och hångla upp din snygga karl och låt den där avundsjukan finnas för oss som jobbar på Posten och tydligen och till vår egen stora förvåning inte orkar ta oss till våra drömmars mål! Önskar att jag aldrig hade läst artikeln, dina krönikor kommer eka falskt i mina öron (eller ekar det i ögonen när man läser?) nu när jag sett ditt perfekta liv. Anledningen att alla älskar Bridget och hennes tafflighet är för att hon inte finns på riktigt och att hon faktiskt inte lyckas speciellt bra med det hon gör, att hålla på sådär som du gör är trååkigt och fullständigt ologiskt, vad jag förstår har du kommit längre i din skådespelarkarriär än många andra också. Herre Gud, ringa Kjell Sundvall, hur sjutton får man tag på honom?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...