05 augusti 2004

Svett

Herre gud, det måste vara minst 30 grader ute! Och här sitter jag och har tvättid... Tror att jag ska ta med mej boken och lägga mej i parken medan tvättmaskinen går och tänka på de stackars kvinnorna förr (typ min mormor?) som fick tvätta för hand. Det känns bra och pk att komma ihåg hur bra man har det med alla maskiner som gör allt tråkigt arbete, sitter just och hör på P3 uppblandat med diskmaskinens lunkande ljud.



Antal bråk med M hittills den här veckan; 2. I förrgår tog det slut och vi blev tillsammans. Igen. Igår såg vi The Others och hann med ett litet bråk innan vi somnade. Härligt, uppfriskande... :/



Köpte förresten tre böcker till samtidigt som Snabbmatslandet. Blonde av Joyce Carol Oates, på intensiv inrådan av T, Korkade Vita Män av Michael Moore, på intensiv inrådan av George W Bush och Fucking Sverige av Göran Greider för att förstå "varför en ung kvinna väljer att flytta till en mindre ort i Sverige". Allvarligt talat, jag vill faktiskt förstå det och jag hoppas att jag inte låter som någon inskränkt storstadsbo som kallar resten av Sverige för vischan. Jag vet att inte alla på landet är radhusfräcka, gillar schlagers och alternerar bingolottospelandet med golf. Dom finns i stan också. Faktiskt.



Dagens äventyr: Tvätt 12-16 och uppröjning av en massa papper som plötsligt spreds i lägenheten som ett lapptäcke.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...